اکنون به نظر میرسد شیائومی به درخواست کاربران خود گوش داده و قصد رسیدگی به آنها را دارد.
ریشه دقیق این مشکل هنوز تایید نشده اما برخی کاربران معتقدند که این یک مشکل سختافزاری است. شاید به همین دلیل شیائومی تصمیم گرفته که به قرارداد خود را با Elliptic Labs (عرضه کننده سنسورهای مجاورت) پایان دهد. غول فناوری چینی اکنون قرارداد جدیدی با Minghao Sensing ثبت کرده اما مشخص نیست که سنسورهای جدید چه زمانی روانه گوشیهای شیائومی خواهند شد.
علاوه بر این، شیائومی همچنین سعی خواهد کرد با ارائه بروزرسانیهای OTA خود سنسور مجاورت دستگاههایی که با این مشکل روبهرو شدهاند را مجددا کالیبره و برطرف کند. اما در صورتی که این یک مشکل سختافزاری گسترده باشد، همانطور که برخی منابع عنوان کردهاند، ارائه بروزرسانی از سوی شیائومی احتمالا راهحل موردانتظار کاربران نخواهد بود. علاوه بر این، زمان انتشار بروزرسانیها نیز از سوی شیائومی اعلام نشده است.
در حال حاضر باید منتظر ماند و دید شیائومی برای حل مشکل این گوشیها چه راهحلی را انتخاب میکند. با این وجود پاسخ شیائومی به گزارشهای منتشر شده از سوی کاربران و تلاش برای حل مشکل آنها نکته مثبتی برای این غول فناوری چینی محسوب میشود.
حالا که شیائومی به پرفروشترین برند موبایل در جهان تبدیل شده و میخواهد همچنان جایگاهش را حفظ کند، باید بیش از پیش به مشکلات کاربران واکنش نشان دهد و سعی در رفع آنها داشته باشد. در صورتی که این کمپانی چنین رویکردی را در پیش نگیرد، با گذر زمان و افزایش شکایتها، فروش آن کاهش مییابد.
آیا شما هم در هنگام استفاده از گوشیهای شیائومی با مشکلات مربوط به سنسور مجاورت مواجه شدهاید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.